Hoe werkt Vraag en Aanbod?

Bij Vraag en Aanbod hebt u de keuze uit religieuze voorwerpen van verschillende kerkelijke aanbieders. Als particulier kunt u geen aanvraag indienen. De voorwerpen staan maximaal zes maanden op de website. De aangeboden voorwerpen staan onder 'Aanbod'. Het voorwerp dat als laatste aangeboden is staat standaard bovenaan. U zoekt direct in de lijst, u zoekt op trefwoord via de zoekbalk rechts bovenin of u zoekt op categorie in het menu aan de linkerkant. 

Het kan ook zijn dat u op zoek bent naar een bepaald voorwerp dat nog niet door een kerkelijke aanbieder via de website wordt aangeboden. U kunt dan op de website aangeven naar welk voorwerp u op zoek bent. Onder het kopje ‘vraag’ kunt u zelf een vraag indienen of de door anderen gevraagde voorwerpen inzien.

  • Registreren & inloggen 

     

    Registeren en inloggen

    Om aanvragen in te kunnen dienen, moet u zich eerst registreren. Particulieren kunnen zich niet registreren, Vraag en Aanbod is alleen voor kerkelijke instellingen. Registreren is kosteloos en heel eenvoudig. Klik hiervoor op 'Registreren'. Vul uw gegevens in en kies uw eigen wachtwoord. Hebt u alles goed ingevuld? Klik dan op de knop 'Registreren'. U krijgt binnen enkele minuten een e-mail: daarin staat precies wat u moet doen om uw registratie te bevestigen.

    Problemen bij registreren

    Ontvangt u geen activeringsmail? Misschien hebt u een verkeerd e-mailadres opgegeven. Misschien is de e-mail terechtgekomen in uw spamfilter (kijk bij 'ongewenste e-mail'). Als u alle e-mails van Vraag en Aanbod goed en volledig wilt ontvangen, voeg dan de domeinnaam toe aan de lijst met veilige/toegestane afzenders van uw e-mailprovider of beveiligingssoftware. Blijven de problemen bestaan? Stuur dan een e-mail naar vraagenaanbod@catharijneconvent.nl.

    Inloggen

    Zodra u uw registratie hebt geactiveerd, kunt u inloggen. Klik op de knop 'Inloggen'. Vul uw gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord in en klik op de knop 'Inloggen'.

    Problemen met inloggen

    Hebt u problemen met inloggen? Controleer dan of u uw account hebt geactiveerd. Wellicht hebt u een verkeerde gebruikersnaam of een verkeerd wachtwoord ingevoerd. Lukt het nog steeds niet? Stuur dan een e-mail naar vraagenaanbod@catharijneconvent.nl.

    Wachtwoord vergeten?

    Bent u uw wachtwoord vergeten? Vraag het dan op via de website. Blijven de problemen bestaan? Stuur dan een e-mail naar vraagenaanbod@catharijneconvent.nl.

     

  • Gegevens wijzigen 

     

    Gegevens wijzigen

    Bent u geregistreerd en ingelogd? Dan ziet u links op elke pagina uw gebruikerspaneel onder 'Mijn account'. Hier kunt u persoonlijke gegevens aanpassen. Klik hiervoor op 'Mijn gegevens'. U ziet nu uw persoonsgegevens: breng de gewenste wijzigingen aan. Klik op de knop 'wijzigingen opslaan' om de gegevens te bewaren.

    Profiel verwijderen

    Wil u uw profiel verwijderen? Stuur dan een e-mail naar vraagenaanbod@catharijneconvent.nl. U kunt uw profiel niet zelf verwijderen.

    Wachtwoord wijzigen

    U kunt uw wachtwoord wijzigen op elk gewenst moment. We raden u zelfs aan om voor de veiligheid regelmatig een nieuw wachtwoord in te stellen. Klik op 'Mijn gegevens' in het gebruikerspaneel. Volg de aanwijzingen om uw wachtwoord te wijzigen.

  • Aangeboden voorwerpen zoeken 

     

    Aangeboden voorwerpen zoeken

    Zoekt u een bepaald voorwerp? Dan kunt u dat op twee manieren vinden:

    1. Maak een keuze uit de categorieën in de kolom aan de linkerkant. U ziet nu een overzicht van de voorwerpen die horen bij de gekozen categorie.

    2. Gebruik de zoekbalk rechts bovenin. Met deze functie doorzoekt u de huidige aangeboden voorwerpen.

     

     

  • Reageren op een aangeboden voorwerp 

     

    Reageren op een aangeboden voorwerp

    Als u bent ingelogd, kunt u een aanvraag doen. Ga hiervoor naar de pagina van het betreffende voorwerp. Op deze pagina vindt u alle informatie, bijvoorbeeld over de uiterste dag waarop u het voorwerp nog kunt aanvragen.

    Met de knop 'Aanvragen' vraagt u het voorwerp aan. Rechts ziet u het tijdstip van uw aanvraag verschijnen. Wanneer de aanvraagdatum van het voorwerp is verlopen kiest de aanbieder aan welke aanvrager hij het voorwerp gunt. Alle aanvragers krijgen een e-mail met deze beslissing. Houd er rekening mee dat deze keus zorgvuldig wordt gemaakt en dus enige tijd kan duren. Gunt de aanbieder u het voorwerp? Dan krijgt u hiervan een bevestiging per e-mail. Aanbieder en aanvrager maken vervolgens onderling afspraken over de overdracht. 

  • Overdracht 

     

    Overdracht

    Hebt u een voorwerp toegewezen gekregen? Of hebt u juist een mooie nieuwe bestemming voor een voorwerp gevonden? Dan maakt u als aanbieder en aanvrager onderling afspraken over de overdracht. Het is gebruikelijk dat de aanvrager de kosten voor de eventuele verzending draagt.

     

  • Een voorwerp aanbieden 

     

    Een religieus voorwerp aanbieden

    Heeft uw kerk of klooster een of meerdere voorwerp(en) waarvoor u een nieuwe eigenaar zoekt? Dan kunt u dit op Vraag en Aanbod plaatsen. Stuur hiervoor een mail naar vraagenaanbod@catharijneconvent.nl. U krijgt dan van ons een lijst waarin u uw voorwerp(en) kunt vermelden. Vul op deze lijst het volgende in:

    1. Om welk voorwerp het gaat;
    2. Het inventarisnummer van het voorwerp uit het rapport van de SKKN of van Museum Catharijneconvent;
    3. Hebt u geen rapport? Neem dan eerst contact met ons op via vraagenaanbod@catharijneconvent.nl of 030-231 38 35 om het juiste inventarisnummer op te vragen;
    4. Het materiaal;
    5. De afmetingen;
    6. De maker;
    7. De plaats van vervaardiging;
    8. De conditie;
    9. De datering;
    10. Een korte beschrijving;
    11. Het aantal voorwerpen.

    Stuur ook altijd één of meerdere foto’s van het voorwerp mee. Belangrijk: geef de foto als bestandsnaam het inventarisnummer van het voorwerp. Hebt u meerdere foto’s? Voeg dan _1, _2 enzovoorts aan de bestandsnaam toe.

    Let op: gelden er binnen uw kerk- of kloostergemeenschap regels voor verplaatsing van voorwerpen? Dan bent u er als aanbieder zelf verantwoordelijk voor om goedkeuring te vragen aan de betreffende instantie.

  •